בימוי וכתיבה

בימוי וכתיבה:


אהבת חינם בע"מ /תיאטרון תמונע

קומדיה רומנטית עתידנית מאת ובבימוי שרון שטרק

אלגוריתמים שולטים בחיינו ביד רמה, קובעים במה נצפה בנטפליקס, באילו כבישים ניסע ולמה נאזין בדרך. אפליקציות היכרויות מחשבות התאמה בין בני אדם באחוזים, ומחקרים מראים שפייסבוק מכיר ויכול לחזות את התנהגותנו טוב יותר מבני משפחתנו, ואף מעצמנו. אנו מתמסרים לעזרת האלגוריתמים בהכרת תודה, אך האם אנו מוכנים להפקיד בידיהם גם את מפתחות הלב?

אהבת חינם היא אפליקציית שידוכים עתידנית המוצאת למשתמשים ישירות את ה-אחד, ללא צורך בחיפושים מייגעים ודייטים משמימים

טליה, גרושה + 2, נכנסת לאפליקציה בכדי למצוא תיקון, ולקבל אחת ולתמיד את הדבר האמתי, אך האלגוריתם, שאינו טועה לעולם, משדך לה שידוך שאינו מתקבל על הדעת.

במקביל, רכיב באפליקציה המיועד לתחזוקה פנימית, מפתח בינה מלאכותית משל עצמו, ומתחיל אף הוא לחפש זוגיות.   

 


"אהובתי הנשואה" / תמונע (עיבוד ובימוי)

"סיפור אהבה של חניף קורישיי עובד לבמה על ידי שרון שטרק בהומור דק ובתנועה רבת מבע"  "המחזה הוא עיבוד שעשתה שרון שטרק לסיפור של חניף קוריישי שכתב את "מכבסה יפהפייה שלי" ואת "בודהה מן הפרברים". העיבוד בנוי על שני יסודות בימתיים: טקסט מתומצת מזה ומחול ותנועה מזה -  שניים ממאפייני כשרונה של שטרק כשחקנית (בלהקת החאן הירושלמי), ואותם היא מביאה להצגה גם כבמאית. את שני אלה היא מעצבת יפה, עם נגיעות של הומור דק, אנגלי מאוד בדרך הגשת הטקסט, ורב מבע בתנועה המעוצבת בהתאם לדמויות ולנסיבות. " ביקורת של צבי גורן באתר הבמה.




״פרדוקס״ / תמונע (בימוי וכתיבה)

פרופסור ראובן נמרודי, המרצה הכריזמטי לפוסט מודרניזם ומחבר רב המכר" מנקודת המבט של נקודת מבט "נעלם בין לילה. היעדרותו הפתאומית מחייבת את עוזרת המחקר הנוירוטית שלו להתייצב מול תלמידיו ולהעביר שיעור בפעם הראשונה בחייה. בצר לה, היא מזמינה לכיתה אישה, אשר בעזרתה היא מקווה להדגים מהי דקונסטרוקציה*. אך זו שמגיעה רחוקה מלהיות זו שציפתה לה. (*"דקונסטרוקציה- ספקנות קיצונית המקיפה את הכל, ואינה מכירה בשום משמעות קבועה או מוחלטת " פרופ' דב לנדאו)

אורית אגמי אתר סלונה: " הטקסטים של שטרק הם תיאטרון אבסורד משובח ולא היו מביישים מחזאי כמו יונסקו..  ערב מהנה של חוויה אינטנסיבית, משעשעת ואינטליגנטית. משחק נהדר של ניצן קרן המרצה ואפרת ארנון.מההצגות המקוריות והמשובחות שראיתי בשנים האחרונות. מומלץ בחום."

מרט פרחומובסקי: "האיכות המרכזית של "פרדוקס" נובעת מטקסט רב הברקות של שטרק, שמצליח לערבב בין מושגים פילוסופיים לדרמה יצרית, סוריאליזם, הומור ואפילו קווי מתאר של תעלומה בלשית סטייל אגתה כריסטי. התרכובת ששטרק יוצרת היא מסקרנת, מגרה ומפתיעה לכל אורך הדרך... "פרדוקס" מזמנת לצופים כיף תיאטרוני צנוע וחכם, שכדאי לחוות"

יצירה נשית פמיניזם

ההצגה: ״דו"ח התקדמות״ / תמונע

סיפורו של גבר מפגר, שנדרש לתעד את התקדמותו במהלך ניסוי האמור להפוך אותו לגאון. עיבוד חדש לבמה לקלאסיקת המדע הבדיוני "פרחים לאלג'רנון" מאת דניאל קיז.

"הבימוי הרגיש של שרון שטרק, העיצוב המרתק של כל שלב כמראה להתבגרות טבעית מילדות לנעורים ולבגרות, ואפילו לזקנה, ומשחקו המורכב של יגאל זקס הצליחו לממש פיזית את הטקסטים הכתובים ...ככלות התשואות לזקס ושטרק, הקהל נותר במקומו, מהופנט ונרגש" - צבי גורן, אתר הבמה

"שרון שטרק ביימה ביד מיומנת ... המשחק של זקס הוא כיהלום מלוטש, עבודה ורסטילית שמנגנת על החושים בקצב מטורף ולרגע לא מרפה" - אופיר הלל NRG

 

הצגה מעולה הצגת יחיד

בימוי בבתי ספר למשחק:

A Lonely Planet -סמינר הקיבוצים

 

בימוי בבתי ספר למשחק:

שונאים סיפור אהבה- סטודיו למשחק אימפרו

יצחק בשוויס זינגר, חתן פרס נובל לספרות לשנת 1978, פירסם לראשונה  את "שונאים סיפור אהבה" כסיפור בהמשכים בעיתון היידיש "פארווערטס" שבניו יורק, בשנת 1966. הרומן המתאר את קורותיהם של יהודים ניצולי שואה בניו יורק, זמן קצר אחר מלחמת העולם השנייה.

גיבורו של הרומן, הרמאן ברודר, הוא יהודי שנולד וגדל בפולין להורים אדוקים, איבד את משפחתו בשואה והשתקע באמריקה. אמונתו הדתית אבדה, והוא מניח למאורעות לסחוף אותו. הרמאן נקלע בין שלוש נשים, ובעוד אלו תולות בו תקוות, הוא שוקע בסבך שקרים, וחי חיים כפולים ומשולשים. זהו סיפור יצרי ומרתק על מהגרים רדופי עבר הנאחזים זה בזה בגוף ובנפש.

כמה מילים על העיבוד. בחרתי להתמקד ביחסיו  של הרמן עם נשותיו, החמלה והתשוקה הכובלת אותו אליהן, לצד חוסר יכולתו להתמסר, ובדרך זו לאפשר לתמות רבות המצויות ברומן לבצבץ במרומז- תהפוכות גורלו של העם היהודי, שאלות של זהות וחוסר שייכות, וחיבוטי נפש בין קודש לחול. הבמה היא דימוי לתודעתו המיוסרת של הרמן, כניסות ויציאות רבות לה, ודומה שלהרמן אין שליטה על המתרחש. שלושת נשותיו, וכן יתר הדמויות, נכנסות ויוצאות ללא הזמנה, תובעות את שלהן, ומציפות בטירוף והומור את האבסורד שבחייו. 


המכוער- סטודיו למשחק אימפרו

מריוס פון מיינבורג  הינו מחזאי גרמני בן זמננו. מחזהו הסטירי "המכוער" בוחן בראש וראשונה את האובססיה החברתית של המראה חיצוני.

בוקר אחד מגלה לטה, גיבור המחזה, שהסיבה שנבצר ממנו להרצות על המצאתו הטכנולוגית האחרונה היא שהוא מכוער. מכוער מכדי למכור. במצוקתו הוא פונה למנתח פלסטי, המעניק לו פני אדוניס. כעת העולם נפתח בפניו ונשים נופלות לרגליו. אבל החגיגה של לטה הופכת במהרה לפלצות, כאשר המנתח ממשיך בניתוחיו והעולם מתמלא בכפילים מדויקים של לטה.

במחזה בעל מבנה דרמתי מחוכם ושנון מעלה פון מיינבורג שאלות לגבי הזהות האנושית. הוא מבקר את הדורסנות הקפיטליסטית, ואת הקונפורמיזם המאיין את האינדווידואל.

 


מסיבת כיתה- פרוייקט תיאטרון תנועה בסטודיו למשחק ניסן נתיב ת"א